یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
خاتمی

حوزه/ امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه عزت ایران وابسته به حضور حداکثری در انتخابات است، گفت: دوام، عزت و آبروی نظام جمهوری اسلامی در دنیا وابسته به حضور مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب پای صندوقهای رای حاضر شدند، افزود: ایشان فرمودند دوام، عزت و آبروی نظام جمهوری اسلامی وابسته به حضور مردم است، هر کسی می‌خواهد ایران عزیز، سربلند باشد امروز در پای صندوق‌های رای حاضر شود و در گام بعدی انتخاب اصلح داشته باشد.

وی اضافه کرد: اقشار مختلف مردم حضور در انتخابات را جدی بگیرند و در انتخابات شرکت کنند و برای حضور در این عرصه تردید نکنند.

امام جمعه زنجان تاکید کرد: مردم در بدرقه شهدای خدمت حماسه آفریدند و این حماسه زمانی کامل می‌شود که امروز هم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.

امام جمعه زنجان در ادامه به روز ۲۴ ذی‌الحجه روز مباهله اشاره کرد و گفت: این روز به معنای ایستادگی حق در مقابل شک و تردید است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی به دهم تیر روز صنعت و معدن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این استان در ارتباط با حوزه معادن قوی است به طوری که ۷۰ نوع مواد معدنی در زنجان شناسایی شده که دارای ظرفیت بالایی است.

وی تاکید کرد: مجموعه صنعت و معدن باید توجه بیشتری برای استفاده از ظرفیت مواد معدنی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ننگین‌ترین اتفاقات آمریکا در ایران هفتم تیر سال ۶۰ رخ داد گفت: هفتم تیر شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، دوازدهم تیر حمله ددمنشانه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت ۲۹۰ شهید بوده و این معنای حقوق بشر آمریکایی است و نه تنها بابت این جنایات آمریکا تنبیه نشد بلکه به فرمانده این ناو درجه و جایزه داده شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند آمریکا دوست نمی‌خواهد و خدمتگزار می‌خواهد گفت: آمریکا خدمتگزارانی می‌خواهد که منافع ملت خود را تقدیم آمریکا کنند و در عین حال ذلت را برای خود داشته باشند.

وی، با اشاره به فرمایشات رهبری در این خصوص اظهار داشت: اکنون بی‌اعتناترین سیاستمداران به حقوق بشر همین آمریکایی‌ها و چند کشور هستند و مطلقا قابل اعتماد نیستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha